Vzhledem ke skutečnosti, že se do soutěže Kdo byl Hamza, v loňském roce zapojili pacienti, návštěvníci a děti základních škol a příměstských táborů, chtěli bychom v těchto aktivitách dále pokračovat. Bylo až překvapivé, že nejstarší účastnici hry bylo 79 let. Pro letošní rok proto plánujeme opět slosovatelnou soutěž o ceny prostřednictvím hracích karet, tentokrát Znáte Hamzův park a arboretum? Soutěž je dobrou motivací a důvodem pro pacienty jít ven na procházku do parku. Předpokládáme, že velkou motivací bude nově vydaná kniha Václava Větvičky - Procházky Hamzovým arboretem.
Ačkoli jsme měli v plánu vytvořit více papírových skládanek o zajímavých lokalitách, nakonec jsme od tohoto plánu upustili, a to z jednoho praktického důvodu. Ukázalo se, že tabulky, které mohou být trvale umístěné venku jsou uživatelsky daleko snadnější cestou pro získávání informací pro pacienty s chodítky, holemi, berlemi i na vozíku. Umožňují totiž, že mají volné obě ruce a i informaci si tak pohodlně přečtou. Papírová skládačka komplikuje situaci především pacientům po CMP nebo s jiným motorickým postižením.
Nově koncipované tabule Naučné stezky byly vytvořeny tak, aby si návštěvníci uvědomovali vnímání svého okolí všemi smysly. Zajímavé vycházky, ke kterým jsou vytvořeny stručné informace nebo jsou dostupné informace přímo umístěné
u dřevin (nebo na nich) ve vybraných lokalitách, rádi využívají pacienti všech generací jako vítanou volnočasovou aktivitu, která je nejen zabaví a potěší, ale poskytne také zajímavé poznání, ale i vědomý smyslový prožitek. Cílené vycházky se tak staly motivačním „motorem“ mnoha našich pacientů ke krátkým vycházkám.
Nově tak budou o trvale umístěné informace doplněny nově vysazené expozice Svět barevných listů, rododenronovo - hortenziové výsadby, kapradinové či bohyškové.
Z období dvacetileté spolupráce s odborným garantem Hamzova parku a arboreta - Václavem Větvičkou jsme postupem času vytvořili tolik informačních textů, z kterých bychom chtěli sestavit neformální regionální učebnici pro podporu Místně zakotveného učení.